2015. december 28., hétfő

Karácsonyi lazacleves

Remélem minden kedves olvasómnak nagyon Kellemes Karácsonya volt! :D

A finn lazacleves már egy ideje izgatja a fantáziámat és úgy döntöttem, hogy idén ez kerül nálunk 24-én az ünnepi asztalra. Több recept átolvasása után válogattam össze, hogy én miként fogom elkészíteni. Imádtam, Pé is szívesen fogyasztotta, de nála azért a halászlé maradt a favorit ;)


Hozzávalók: (4 adag)
- 300 g lazacfilé bőrétől megfosztva, nagyobb falatnyi kockákra vágva
- 2 szál sárgarépa felkarikázva
- 4 szem krumpli felkockázva
- 25 dkg barna csiperke felszeletelve
- só, bors
- 1 szál fehérrépa egészben
- 2 babérlevél
- 6 szem borókabogyó
- aprított kapor ízlés szerint (nálam fagyasztott volt)
- 2 dl főzőtejszín
- 1 fej lilahagyma felaprítva
- 1 ek kókuszolaj

Elkészítés:
A hagymát a kókuszolajon üvegesre pirítjuk egy kis sóval. Erre jöhet a gomba és addig kevergetjük míg a víz amit elresztett el nem párolog, kicist essen össze. Ekkor jöhet rá a répa, a krumpli és felöntjük annyi vízzel ami ellepi. Hozzáadjuk a fehérrépát és a fűszereket is. Addig főzzük, amíg minden meg nem puhul, a vizet közben pótoljuk, ha elfőtt. A lazacot a legvégén rakjuk bel és 5 percig főzzük a zöldségekkel együtt. Tálalás előtt a fehérrépát, babérlevelet és a borókabogyókat kipecázzuk és hozzáadjuk a tejszínt is. Óvatosan keverjük, hogy ne törjük össze a halhúst. Melegen kínáljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...